Poznaj nasze
wybrane realizacje

2019-11

Przegląd specjalny obiektu inżynieryjnego w km 28,268 linii kolejowej nr 370 Zielona Góra – Żary (kratownica stalowa)

Zakres przeglądu:

  • pomiary inwentaryzacyjne,
  • ocena stanu technicznego obiektu,
  • pobranie próbek stali i betonu do badań laboratoryjnych,
  • badania materiałowe in-situ,
  • osadzenie reperów na podporach,
  • założenie monitoringu geodezyjnego podpór oraz ustroju nośnego,
  • wykonanie analizy modalnej oraz dynamicznej na modelu numerycznym,
  • wykonanie próbnego obciążenia dynamicznego w warunkach eksploatacyjnych
  • sprawdzenie nośności eksploatacyjnej obiektu z uwzględnieniem prędkości ruchu pociągów do ich maksymalnej wartości,
  • określenie przyczyny nieprawidłowej pracy łożysk,
    opracowanie przedmiaru i określenie kosztu robót utrzymaniowo-remontowych.

2018-11

Przegląd specjalny kratownicy stalowej z jazdą dołem o długości 186,70 m w km 389,080 linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice.

Zakres przeglądu:

  • pomiary inwentaryzacyjne z oceną stanu technicznego,
  • badania materiałowe,
  • badania dynamiczne pod ruchem eksploatacyjnym,
  • sprawdzenie aktualnej nośności eksploatacyjnej obiektów inżynieryjnych z uwzględnieniem prędkości ruchu pociągów do ich maksymalnej dopuszczalnej wartości,
  • opracowanie założeń do monitoringu rozwartości rys i pęknięć podpór,
  • pomiary geodezyjne punktów bazowych na podporach,
  • określenie przedmiaru i kosztu robót utrzymaniowo -remontowych.

2018-10

Przegląd specjalny obiektu inżynieryjnego w km 179,140 linii kolejowej nr 9 (blachownica stalowa, 4 przęsła)

Zakres przeglądu:

  • przegląd podwodny podpór w osiach 3 i 5,
  • ocena stanu technicznego całego obiektu inżynieryjnego,
  • analiza nośności posadowienia w oparciu o normy archiwalne i obowiązujące,
  • określenie przedmiaru i kosztu robót utrzymaniowo -remontowych.

2018-05

Przeglądy specjalne 10 obiektów inżynieryjnych w ciągu linii kolejowych nr 93, 173, 179 oraz 190.

Zakres przeglądów:

  • oceny stanu technicznego,
  • badania materiałowe,
  • sprawdzenie aktualnej nośności eksploatacyjnej obiektów inżynieryjnych z uwzględnieniem prędkości ruchu pociągów do ich maksymalnej dopuszczalnej wartości,
  • określenie przedmiaru i kosztu robót utrzymaniowo -remontowych.

2017-10

Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego naprawy mostu kolejowego w km 139,491 linii nr 137 Katowice – Legnica i w km 0,413 linii 288 Nysa-Brzeg przez rzekę Nysa Kłodzka

Parametry obiektu:

  • schemat statyczny: swobodnie podparty, 2 x 3 przęsła,
  • rodzaj i materiał konstrukcji dźwigarów: belki kratownicowe, stalowe (nitowane),
  • rodzaj pomostu: otwarty,
  • rozpiętości teoretyczne przęseł: 33,85 m,
  • długość całkowita : 102,00 m.

2016-04

Ekspertyza stanu technicznego wraz z określeniem wytycznych eksploatacyjnych użytkowania estakady w ciągu A1a w km 4+779 (jezdnia prawa i lewa) nad stawem Moczury w miejscowości Knurów ze szczególnym uwzględnieniem pracy łożysk

Parametry obiektu:

  • ustalenie ogólnego stanu technicznego obiektu (przy szczegółowej inwentaryzacji konstrukcji urządzeń dylatacyjnych),
  • kreślenie przyczyn awarii łożysk w części ciągłej estakady i bezpieczeństwa układu podparcia
    pozostałych przęseł,
  • analizę i określenie koncepcji zmian w układzie łożysk części ciągłej,
  • wydanie zaleceń remontowych.

2015-12

Przegląd specjalny mostu nas Wisłą w km 294,625 linii 009 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny w Tczewie (10 przęseł kratownicowych o łącznej rozpiętości ponad 1 km).

Zakres przeglądu:

  • ocena stanu technicznego obiektu,
  • identyfikację parametrów dynamicznych konstrukcji mostu (na modelach numerycznych),
  • badania dynamiczne mostu pod zidentyfikowanym taborem kursującym po linii kolejowej,
  • sprawdzenie nośności eksploatacyjnej mostu (na modelach numerycznych) od indywidualnych modeli obciążeń taboru, kursującego po linii kolejowej.